Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу 

Правила внутрішнього розпорядку для працівників закладу загальної середньої освіти “Камінь-Каширський ліцей” №2 Камінь-Каширської міської ради Волинської області на 2023-2024 н.р.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відповідно до Кодексу Законів про працю України, Законів України “Про
освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, основних нормативних
документів, пов’язаних із середньою освітою, з метою забезпечення
дотримання трудової дисципліни, підвищення якості та продуктивності праці
запроваджуються ці правила внутрішнього трудового розпорядку.
Метою цих Правил є визначення обов’язків педагогічних та інших
працівників закладів освіти, передбачених нормами, які встановлюють
внутрішній розпорядок у закладах загальної середньої освіти. Зазначені норми
закріплені в Типових правилах внутрішнього розпорядку, відповідно до яких
трудові колективи закладів освіти затверджують за поданням власника або
уповноваженого ним органу й профспілкового комітету свої правила
внутрішнього розпорядку.
1.2. Трудова дисципліна базується на свідомому й сумлінному виконанні
працівниками своїх трудових обов’язків і є необхідною умовою організації
ефективної праці й освітнього та виховного процесу. Трудова дисципліна
забезпечується методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До
порушників дисципліни застосовуються заходи дисциплінарного та
громадського впливу.
1.3. Правила погоджені з профспілковим комітетом, затверджені трудовим
колективом і враховують умови роботи ліцею.
1.4. Всі питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього розпорядку,
вирішує адміністрація ліцею в межах своїх повноважень, а у випадках,
передбачених чинним законодавством і правилами внутрішнього трудового
розпорядку, спільно чи за погодженням з профспілковим комітетом ліцею.
ІІ. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ ТА ЗВІЛЬНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ
2.1. Працівник реалізує право на працю укладанням трудового договору
(контракту), згідно з яким він зобов’язується виконувати роботу з певного
фаху, дотримуючись внутрішнього трудового розпорядку, а заклад
зобов’язується виплачувати працівнику заробітну плату й забезпечувати умови
праці.
2.2. При влаштуванні на роботу працівником подаються такі документи:
• трудова книжка, оформлена у встановленому порядку;
• заява;
• лист обліку кадрів;
• автобіографія;
• диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку;

3

• свідоцтво про шлюб (якщо паспорт виданий на одне прізвище, а документи про
освіту – на інше);
• ідентифікаційний код;
• паспорт;
•особова картка працівника;
• медична книжка, оформлена у встановленому порядку (за наявності).
Копії наданих документів завіряються директором ліцею і залишаються в
особовій справі працівника.
2.3.Особи, які влаштовуються на роботу, що вимагає спеціальних знань
(електрик, сантехнік), зобов’язані подати відповідні документи про освіту чи
професійну підготовку (диплом, атестат, посвідчення), копії яких завіряються
керівництвом закладу освіти й залишаються в особовій справі працівника.
2.4. Особи, які влаштовуються на роботу, зобов’язані оформити особову справу
та пройти медичний огляд у разі відсутності вже оформленої медичної книжки.
2.5. Посади педагогічних працівників заміщуються відповідно до вимог Закону
України “Про освіту”, Закону України “ Про повну загальну середню освіту ”,
статуту ліцею.
2.6. Працівники ліцею можуть працювати за сумісництвом відповідно до
чинного законодавства.
2.7. Адміністрація зобов’язана:
• роз’яснити працівникові його права й обов’язки та проінформувати про умови
праці: наявність на майбутньому робочому місці небезпечних і шкідливих
виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їхнього впливу на
здоров’я; права працівника на пільги й компенсації за роботу в таких умовах
відповідно до чинного законодавства й колективного договору;
• ознайомити працівника з правилами внутрішнього розпорядку та колективним
договором;
• визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи
засобами;
• проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни
праці та протипожежної охорони, безпеки й організації роботи з охорони життя і
здоров’я дітей.
2.8. При прийомі на роботу в наказі може бути обумовлений випробувальний
термін, який встановлюється відповідно до чинного законодавства, але не може
перевищувати один місяць. Результати випробування оцінює адміністрація.
Якщо працівник не відповідає займаній посаді, адміністрація протягом терміну
чи відразу після його закінчення припиняє договір без погодження з
профспілковим комітетом і без виплати вихідної допомоги.
2.9. Прийняття на роботу оформлюється наказом директора ліцею з
обов’язковим ознайомленням працівника, який підписується в наказі про
ознайомлення з Правилами трудового розпорядку, техніки безпеки та
посадовими обов’язками, Статутом ліцею.
2.10. Трудові книжки ведуться на осіб, які пропрацювали понад п’ять днів. На
працівників за сумісництвом трудові книжки ведуться за основним місцем
роботи. На осіб, які працюють на умовах погодинної оплати, трудова книжка

4

ведеться за умови, якщо ця робота є основною. Запис у трудову книжку
відомостей про роботу за сумісництвом проводиться за бажанням працівника
керівником за місцем основної роботи.
2.11. Ведення трудових книжок необхідно здійснювати згідно з Інструкцією про
порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях.
Трудові книжки працівників зберігаються як документи суворої звітності.
Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових
книжок покладається на уповноважену директором ліцею особу.
2.12. Припинення трудового договору може мати місце лише на підставах,
передбачених чинним законодавством, та умовами, передбаченими в трудовому
договорі (контракті).
2.13. Розірвання трудового договору з ініціативи директора ліцею допускається у
випадках, передбачених чинним законодавством та умовами контракту.
Звільнення педагогічних працівників у зв’язку зі скороченням обсягу роботи
може мати місце тільки в кінці навчального року. Звільнення педагогічних
працівників за результатами атестації, а також у випадках ліквідації закладу
освіти, скорочення кількості або штату працівників здійснюється відповідно до
чинного законодавства. Перед звільненням працівник, якщо він є матеріально
відповідальною особою, зобов’язаний передати закріплені за ним матеріальні
цінності через централізовану бухгалтерію відділу освіти заступнику директора з
господарчої роботи або директору ліцею.
2.14. Припинення контракту оформлюється наказом директора ліцею.
2.15. Керівник зобов’язаний у день звільнення видати працівникові належно
оформлену трудову книжку й провести з ним розрахунок відповідно до чинного
законодавства. Записи про причини звільнення в трудовій книжці повинні
здійснюватися відповідно до формулювання чинного законодавства із
посиланням на відповідний пункт, статтю Закону. Днем звільнення вважається
останній день роботи.
ІІІ. ОСНОВНІ ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ
3.1. Працівники ліцею зобов’язані:
• Працювати чесно й добросовісно, виконувати обов’язки педагогічних
працівників відповідно до ст. 56 Закону України “Про освіту”, суворо
дотримуватися навчального режиму, Закону України “Про повну загальну
середню освіту” й Правил внутрішнього трудового розпорядку ліцею, Статуту
ліцею, посадової інструкції.
• Дотримуватися вимог техніки безпеки, виробничої санітарії і протипожежної
охорони, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
• Вживати протиепідемічних заходів у зв’язку з поширенням гострої
респіраторної хвороби.
• Берегти навчальні й загальношкільні приміщення, обладнання, інвентар,
матеріали, навчальні посібники тощо; виховувати в учнів бережне ставлення до
шкільного майна.

5

• Дбати про особисту безпеку й здоров’я, а також про безпеку й здоров’я учнів та
оточення в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на
території ліцею.
• Проходити медичні огляди у визначені терміни відповідно до інструкції про
проведення періодичних медичних оглядів.
3.2. Основні функціональні обов’язки заступників директора, вчителів, класних
керівників, завідувачів майстернями, керівників гуртків, завідувача
бібліотекою, лаборантів, секретаря ліцею, технічного персоналу
затверджуються наказом директора ліцею.
3.3. Коло обов’язків (робіт), що їх виконує кожний працівник за своєю
спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається посадовими
інструкціями й положенням, затвердженими в установленому порядку
кваліфікаційними довідниками посад службовців і тарифно-кваліфікаційними
довідниками робіт і професій робітників, положеннями й Правилами
внутрішнього розпорядку.
3.4. Заступник директора ліцею з господарської роботи після узгодження з
директором визначає обсяг і характер роботи технічного персоналу ліцею з
урахуванням навантаження в межах робочого дня.
3.5. Вчителі зобов’язані:
• на початку робочого дня ознайомитися з усіма розпорядженнями та
оголошення, наданими адміністрацією;
• брати участь у нарадах, педрадах, засіданнях, професійних спільнот та інших
заходах ліцею;
• приходити на робоче місце не пізніше ніж за 15 хвилин до початку свого уроку
(неприбуття до дзвінка на урок вважається запізненням);
• надавати пояснення щодо причин відсутності чи запізнення в навчальну частину
черговому адміністратору;
• у дні тижня, в які за розкладом занять не передбачено проведення уроків,
займатися методичною роботою відповідно до посади, за виробничою
необхідністю долучатися до організаційно-педагогічної діяльності (такі дні
вихідними для працівника не вважаються);
• спланувати виконання програм, враховуючи структуру та режим навчального
року, річний план роботи закладу й календарно-тематичні плани з предметів;
календарно-тематичні плани на I семестр затвердити до 05 вересня, на II
семестр – до 10 січня.
• перед початком уроку перевірити готовність учнів до уроку й санітарний стан
навчального приміщення; у випадку, якщо кабінет не підготовлений належним
чином, звернутися до вчителя, який проводив попередній урок у даному
кабінеті, та за необхідності повідомити адміністрацію ліцею;
• закріпити робочі місця за учнями (у класах – класні керівники, у кабінетах –
відповідальні вчителі);

6

• оформлювати та заповнювати електронні класні журнали згідно інструкції щодо
ведення електронних журналів;
• прослідкувати за прибиранням кабінету черговими за умови, якщо в кабінеті в
цей день уроків надалі не передбачено;
• нести відповідальність за збереження майна, чистоту й порядок у класі
(кабінеті) під час свого уроку;
• завідувачі кабінетів зобов’язані виконувати всі вимоги з техніки безпеки,
охорони життя та здоров’я учнів, проводити інструктажі, вести відповідні
журнали, забезпечити наявність аптечки;
• заздалегідь попередити адміністрацію ліцею про неможливість з поважної
причини вийти на свої уроки;
• на вимогу адміністрації ліцею вийти на заміну уроків відсутнього колеги;
• здійснювати виклики батьків до ліцею лише в позаурочний час (бесіди з
батьками під час уроку або на перервах не допускаються), заздалегідь
попередити чергового адміністратора про час запланованих зустрічей з
батьками;
• слідкувати за виконанням учнями Правил внутрішнього розпорядку, режиму
роботи ліцею, санітарно-гігієнічних вимог, протиепідемічних заходів;
• нести повну відповідальність за життя і здоров’я дітей під час проведення
уроків, екскурсій, позакласних та позашкільних заходів, що їх організує ліцей;
негайно повідомляти черговому адміністратору ліцею про всі нещасні випадки
чи травматизм учнів;
• економно ставитися до використання енергоносіїв та водопостачання, регулярно
нагадувати про це учням ліцею;
• за умови проведення в кабінеті останнього уроку наприкінці роботи перевірити
на вахті наявність ключа від нього.
3.6. Класні керівники зобов’язані:
• вести облік відвідування учнями ліцею і щоденно робити відповідний запис у
зведеному обліку відвідування;
• вживати термінові заходи задля з’ясування причин пропуску занять уроків
учнями та подавати соціальному педагогу щотижня інформацію про учнів, які не
відвідують заняття без поважних причин;
• під час здійснення організованого харчування супроводжувати учнів у їдальню,
контролювати порядок харчування та прибирання столів;
• вести облік підручників, отриманих класом у шкільній бібліотеці, нести
відповідальність за їх збереження, проводити виховну роботу з класом з метою
виховання дбайливого ставлення до шкільного фонду підручників; стежити за
тим, щоб підручники учнів класу були обгорнуті та підписані;
• проводити екскурсії тільки після оформлення наказу по ліцею, проведення
інструктажу з техніки безпеки з обов’язковим підписом у відповідному журналі;
• вносити зміни в класні журнали (інформацію про зарахування та вибуття учнів)
тільки на підставі наказу директора ліцею.
3.7. Порядок організації чергування вчителів по ліцею:

7

• адміністрація ліцею залучає вчителів до чергування по ліцею;
• графік чергування затверджує директор ліцею, узгодивши його з профспілковим
комітетом;
• чергові вчителі починають чергування о 08 00 годині;
• чергові на поверхах слідкують за дотриманням під час перерви санітарно-
гігієнічного режиму в класах, за порядком у коридорах і на сходах;
• відповідальний черговий адміністратор фіксує всі події дня та надає інформацію
директору ліцею;
• усі вчителі зобов’язані слідкувати за виконанням учнями Правил внутрішнього
трудового розпорядку, режиму роботи ліцею, санітарно-гігієнічних вимог,
протиепідемічних заходів. 3.8. Працівникові закладу, що не є педагогічним
працівником, забороняється:
• виконувати роботу, не пов’язану з його безпосередніми обов’язками, зокрема
роботу педагогічного характеру;
• вживати заходи виховного впливу стосовно учнів без педагогічних працівників,
за винятком форсмажорних обставин, надзвичайних ситуацій;
• виконувати доручення, розпорядження тощо педагогічних працівників без згоди
безпосереднього керівника або роботодавця;
• скорочувати на свій розсуд графік роботи та визначений обсяг роботи на день;
• надавати без оформлення їх у встановленому порядку платні послуги педагогічним
працівникам закладу, батькам учнів (особам, що їх замінюють) у робочий час та
за рахунок робочого часу;
• залишати навчальний заклад без дозволу безпосереднього керівника або
роботодавця для розв’язання особистих проблем у години, визначені графіком
роботи;
• передоручати виконання своїх обов’язків іншим працівникам, організовувати
власну заміну без спеціального розпорядження-дозволу під підпис
безпосереднього керівника (заступника директора з господарської
роботи/завідувача господарства);
• на свій розсуд розпоряджатися майном, інвентарем, іншим, що складає
матеріально-технічну базу закладу і за відсутності або пошкодження може
призвести до негативних наслідків щодо збереження шкільної території і
шкільних будівель, зокрема їхніх приміщень, у належному стані;
• здійснювати протягом навчального дня пов’язану із виконанням посадових
обов’язків діяльність, яка може зашкодити освітньому процесу, мати негативний
вплив на здоров’я його учасників – учнів та педагогічних працівників.
ІV. ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ АДМІНІСТРАЦІЇ
4.1. Адміністрація ліцею зобов’язана:
• забезпечити виконання Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну
середню освіту”, Правил внутрішнього розпорядку в ліцеї;
• неухильно дотримуватись законодавства про працю, правильно організувати
діяльність усіх відповідно до їхнього фаху й кваліфікації;

8

• удосконалювати освітній процес, сприяти прояву педагогічної ініціативи,
створювати умови для вибору педагогічними працівниками форм, методів, засобів
навчання;
• нести відповідальність за кінцеві результати освітнього процесу;
• регулярно вживати заходи для зміцнення трудової і виробничої дисципліни;
• надавати відпустки всім працівникам закладу освіти відповідно до графіку
відпусток;
• доводити до відома педагогічних працівників наприкінці навчального року (до
надання відпустки) педагогічне навантаження на наступний навчальний рік;
• забезпечувати систематичне підвищення кваліфікації працівників ліцею,
створювати необхідні умови для поєднання праці з навчанням у вищих і середніх
спеціальних навчальних закладах;
• забезпечувати дотримання в ліцеї санітарно-гігієнічних норм і правил збереження
шкільного майна, безпеку співробітників і учнів;
• забезпечити умови роботи відповідно до техніки безпеки, виробничої санітарії,
належне технічне обладнання всіх робочих місць, створювати здорові та безпечні
умови праці, необхідні для виконання працівниками трудових обов’язків;
• дотримуватись чинного законодавства, активно використовувати засоби
вдосконалення управління, зміцнення договірної та трудової дисципліни;
• своєчасно подавати центральним органам державної виконавчої влади встановлену
статистичну й бухгалтерську звітність, а також інші необхідні відомості про
роботу й стан закладу;
• вишукувати додаткові джерела фінансування і спрямовувати їх на розвиток
соціальної інфраструктури й зміцнення матеріальної бази ліцею;
• своєчасно забезпечувати ліцей навчально-наочними посібниками, господарським
інвентарем;
• захищати професійну честь і гідність працівників ліцею, чуйно ставитись до їхніх
повсякденних турбот, забезпечувати надані їм пільги.
4.2. Адміністрація ліцею виконує свої обов’язки у відповідних випадках спільно
чи за погодженням з профспілковим комітетом.
V. РОБОЧИЙ ЧАС ТА ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ
5.1. Для працівників закладу встановлюється п’ятиденний робочий тиждень з
двома вихідними днями. При п’ятиденному робочому тижні тривалість щоденної
роботи, час початку і закінчення роботи визначається Правилами внутрішнього
розпорядку або графіком змінності, які затверджує директор закладу освіти за
погодженням з профспілковим комітетом закладу з додержанням тривалості
робочого тижня.
В межах робочого дня педагогічні працівники закладу повинні виконувати всі
види навчально-методичної та науково-дослідницької роботи відповідно до
посади і освітньої програми.
Час початку і закінчення роботи встановлюється для працівників Правилами
внутрішнього розпорядку.
За погодженням з профспілковим комітетом деяким окремим групам працівників
може встановлюватись час початку і закінчення роботи.

9

У разі відсутності педагога або іншого працівника закладу освіти керівник або
його заступник ,зобов’язаний терміново вжити заходів щодо його заміни іншим
педагогом чи працівником згідно вимог чинного законодавства.
5.2. Надурочна робота та робота у вихідні та святкові дні не допускається.
Залучення окремих працівників до роботи в встановлені для них вихідні дні
допускається у виняткових випадках, передбачених законодавством, за
письмовим наказом директора закладу освіти та погодженням профспілкового
комітету. Робота у вихідний день може компенсуватися, за погодженням сторін,
наданням іншого дня відпочинку.
5.3. Директор закладу освіти залучає педагогічних працівників до чергування в
закладі. Графік чергування і його тривалість затверджує директор закладу за
погодженням з профспілковим комітетом.
Забороняється залучати до чергування у вихідні та святкові дні вагітних жінок і
матерів, які мають дітей віком до 3-х років. Жінки, які мають дітей-інвалідів або
дітей віком від трьох до чотирнадцяти років, не можуть залучатись до чергування
у вихідні і святкові дні без їх згоди.
5.4. Під час канікул, що не збігаються з черговою відпусткою, директор закладу
освіти залучає педагогічних працівників до педагогічної та організаційної роботи
в межах часу, що не перевищує їх навчального навантаження до початку канікул.
5.5. Робота органів самоврядування закладу освіти регламентується Положенням
про відповідні заклади освіти, затвердженими Кабінетом Міністрів України та
Статутом.
5.6. Графік надання щорічних відпусток погоджується з профспілковим комітетом
і складається на кожен календарний рік.
Надання відпустки директору закладу освіти оформляється наказом районного
управління освіти, а іншим працівникам – наказом директора закладу освіти.
Поділ відпустки на частини допускається на прохання працівника за умови, щоб
основна її частина була не менше шести днів для дорослих і дванадцяти днів для
осіб, молодше вісімнадцяти років. Перенесення відпустки на інший строк
допускається в порядку, встановленому чинним законодавством.
Забороняється ненадання щорічної відпустки протягом двох років підряд. А також
ненадання її протягом робочого року працівникам, молодше вісімнадцяти років та
працівникам, які мають право на додаткову відпустку у зв’язку з шкідливими
умовами праці. Щорічні відпустки працівникам віком до 18 років повної
тривалості у перший рік роботи надається за їх заявою до настання 6 місячного
терміну безперервної роботи в даній школі у зручний для них час.
5.7.Педагогічним працівникам забороняється:
а) змінювати на свій розсуд розклад занять і графік роботи;
б) продовжити або скорочувати тривалість занять і перерв між ними;
в) передоручати виконання трудових обов’язків.
5.8. Забороняється в робочий час:
а) відволікати педагогічних працівників від їх безпосередніх обов’язків для участі
в різних господарських роботах, заходах, не пов’язаних з освітнім процесом;

10

б) відволікати працівників закладу освіти від виконання професійних обов’язків
за рахунок навчального часу на роботу і здійснення заходів не пов’язаних з
освітнім процесом, за винятком випадків, передбачених законодавством.
5.9. У ліцеї встановлюється п’ятиденний робочий тиждень із двома вихідними
днями
Час початку роботи:
А) чергового вчителя – о 08:00
Б) чергового адміністратора – о 08:00
В) вчителів ліцею – 08:00 або не менше як за 15 хвилин до початку уроку
Регламент проведення уроків та перерв.
Для учнів 5-11-х класів тривалість уроків 45 хв:

Перерви
1-й урок 08.05-08.50 08.50-09.00
2-й урок 09.00-09.45 09.45-09.55
3-й урок 09.55-10.40 10.40-10.55
4-й урок 10.55-11.40 11.40-11.55
5-й урок 11.55-12.40 12.40-12.55
6-й урок 12.55-13.40 13.40-13.50
7-й урок 13.50-14.35
Для учнів 2-4 класів тривалість уроків 40 хв:

Перерви
1-й урок 08.05-08.45 08.45-09.00
2-й урок 09.00-09.40 09.40-09.55
3-й урок 09.55-10.35 10.35-10.55
4-й урок 10.55-11.35 11.35-11.55
5-й урок 11.55-12.35 12.35-12.55
6-й урок 12.55-13.35
Для учнів 1-х класів тривалість уроків 35 хв:
1-й урок 08.05-08.40 08.40-09.00
2-й урок 09.00-09.35 09.35-09.55
3-й урок 09.55-10.30 10.30-10.55
4-й урок 10.55-11.30 11.30-11.55
5-й урок 11.55-12.30 12.30-12.55
6-й урок 12.55-13.30
• кожен урок починається і закінчується дзвоником;
• робота керівників секцій та інших видів позаурочної діяльності проводиться за
розкладом, протягом 45 – 90 хвилин (згідно з окремим планом позакласної
роботи);
• збори та засідання (педагогічні ради, батьківські збори, засідання шкільних органів
самоврядування) проводяться у встановлені дні та години за календарним планом,
затвердженим директором;
5.10. Між уроками встановлюються перерви, тривалість яких визначається
наказом директора ліцею (Наказ про затвердження режиму роботи ліцею).
5.11. Позакласні заняття з предметів, факультативи, робота гуртків та спортивних
секцій проводиться за розкладом, затвердженим відповідно на І і ІІ семестр.

11

5.12. Адміністрація ліцею встановлює тижневе педагогічне навантаження
педагогічним працівникам на новий навчальний рік (до початку періоду
відпусток) дотримуючись принципів:
• наступності у викладанні предметів у класах;
• збереження обсягу навчального навантаження, забезпечення стабільності обсягу
навчального навантаження протягом навчального року;
• встановлення навчального навантаження, вищого за кількість годин на 1,5 ставки
заробітної плати, а також неповного навчального навантаження тільки за згодою
працівника.
5.13. Праця допоміжного та технічного персоналу визначається графіком, який
затверджується директором ліцею за узгодженням з профспілковим комітетом.
Графік вивішується на видному місці й надається працівникам для ознайомлення
під підпис.
5.14. Під час зимових, осінніх та весняних канікул, а також літніх, що не
збігаються з черговою відпусткою, адміністрація ліцею залучає педагогічних
працівників до педагогічної та організаційної діяльності в межах часу, що не
перевищує їхнього навчального навантаження до початку канікул:
5.15. Педагогічне навантаження вчителя визначається тарифікацією.
5.16. Рішення про тимчасову зміну режиму роботи закладу в період канікул та
тимчасового призупинення освітнього процесу (карантину), зокрема зміну
початку робочого дня для педагогічних працівників, приймається директором
ліцею за погодженням з профспілковими комітетами, оформлюється окремим
розпорядженням (наказом) і під підпис доводиться до відома членів педагогічного
колективу не пізніше ніж за день до початку канікул або карантинного режиму.
5.17. У разі призупинення роботи ліцею, спричиненого відсутністю
організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи,
невідворотною силою або іншими обставинами (епідемії, карантин, буревій,
капітальний ремонт, пожежа, повінь, громадянські дії у вигляді загальної
суспільної непокори тощо), працівникам час простою оплачується з розрахунку
встановленого положенням колективного договору, але не нижче від двох третин
тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
5.18. Адміністрація ліцею за узгодженням з профспілковим комітетом складає
графік чергових відпусток і доводить його до відома всіх працівників ліцею.
5.19. Вчителям і іншим педагогічним працівникам щорічні відпустки надаються,
як правило, під час літніх канікул.
5.20. Відпустка, необхідна для санаторного лікування, може бути надана протягом
навчального року за наявності стабільної заміни предмета.
5.21. Вчителям та іншим працівникам ліцею забороняється:
• змінювати на свій розсуд розклад уроків і графіки роботи;
• проводити заміну уроків без відома адміністрації ліцею;
• продовжувати чи скорочувати тривалість уроків і перерв між ними;
• використовувати свій робочий час не за призначенням;
• вносити зміни в освітній процес без дозволу адміністрації;
• перебувати в школі стороннім особам під час навчального процесу;
• надурочна робота та робота у вихідні та святкові дні не допускається;

12
• курити в приміщенні та на території ліцею;
• виганяти учнів з уроків, не допускати учнів до уроків без відома адміністрації;
• залучати окремих працівників до роботи у встановлені для них вихідні дні
допускається у виняткових випадках, передбачених законодавством, за
письмовим наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу
(керівника) закладу освіти з дозволу профспілкового комітету.
5.22. У разі відсутності директора ліцею його обов’язки виконує заступник з
НВР; При відсутності педагога або іншого працівника закладу освіти директор
або його заступники зобов’язані терміново вжити заходи щодо його заміни
іншим педагогічним працівником.
5.23. Сторонні особи можуть бути присутні на заняттях лише з дозволу
директора ліцею (або його заступників у разі відсутності директора).
5.24. Під час канікул працівники молодшого обслуговуючого персоналу
залучаються до виконання господарських робіт, які не вимагають спеціальних
знань та вмінь (дрібний ремонт, праця на території ліцею, фарбування, тощо).
VI. ЗАОХОЧЕННЯ ЗА УСПІХИ В РОБОТІ
6.1. Заохочення за успіхи в роботі є важливим засобом зміцнення трудової
дисципліни.
6.2. За зразкове виконання своїх обов’язків, результативність в освітній
діяльності, роботі, довгу й сумлінну працю, новації в професійній діяльності,
активну участь у житті трудового колективу адміністрації ліцею застосовує такі
заохочення: оголошення порядки з занесенням у трудову книжку; оголошення
подяки; премія; нагородження Почесною грамотою; нагородження цінним
подарунком; вшанування майстрів педагогічної праці, ветеранів праці.
6.3. Право застосування заходів заохочення (за погодженням чи спільно з
профспілковим комітетом) належить директору ліцею, при цьому також
враховується думка відповідно МО.
6.4. За досягнення високих результатів у навчанні й вихованні педагогічні
працівники рекомендуються для нагородження державними нагородами,
присвоєння почесних звань, відзначення державними преміями, знаками,
грамотами, іншими видами морального й матеріального заохочення
6.5. Заохочення оголошується в наказі (розпорядженні). Доводяться до відома
всього колективу закладу освіти й заносяться до трудової книжки працівника.
VII. СТЯГНЕННЯ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ
7.1. До порушників дисципліни й недобросовісних працівників застосовуються
засоби дисциплінарного й громадського впливу.
7.2. Порушення трудової дисципліни – це невиконання або виконання не на
належному рівні з вини працівника покладених на нього трудових обов’язків.
7.3. За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано
один із засобів стягнення:
• догана;
• звільнення.

13

7.4. Звільнення як дисциплінарне стягнення може бути застосоване за
систематичне невиконання працівником без поважних причин обов’язків,
покладених на нього трудовим договором, Статутом ліцею, Правилами
внутрішнього трудового розпорядку, посадовою інструкцією, якщо до цього
працівника раніше застосовувались заходи дисциплінарного чи громадського
впливу.
7.5. До застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений
ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмових
пояснень. У випадку відмови працівника дати письмові пояснення складається
відповідний акт. Дисциплінарні стягнення застосовуються власником або
уповноваженим ним органом безпосередньо після виявлення провини, але не
пізніше одного місяця від дня її виявлення, не враховуючи часу хвороби
працівника або перебування його у відпустці. Дисциплінарне стягнення не може
бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.
7.6. Рішення атестаційної комісії також є підставою для звільнення
педагогічного працівника в порядку, встановленому законодавством.
7.7. Дисциплінарні стягнення застосовуються директором ліцею. Адміністрація
ліцею має право замість застосування дисциплінарного стягнення передати
питання про порушення трудової дисципліни на розгляд адміністративної
наради, профспілкового комітету, зборів трудового колективу.
7.8. Дисциплінарні стягнення застосовуються адміністрацією ліцею
безпосередньо після здійснення проступку, але у всіх випадках не пізніше місяця
після його здійснення (не враховуючи часу відсутності працівника у зв’язку з
хворобою чи відпусткою).
7.9. Стягнення оголошується в наказі по ліцею і повідомляється працівнику під
підпис протягом трьох днів. Якщо працівник відмовляється розписатися під
наказом, то особа, яка ознайомлює працівника з наказом, робить відмітку на
документі, підтверджуючи її підписом із вказівкою терміну ознайомлення.
VIII. ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ У РАЗІ ВВІМКНЕННЯ СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА
ТРИВОГА»
Класні керівники 1-11-х класів:
8.1. Проводять з усіма учнями вступні та позапланові інструктажі з безпеки
життєдіяльності, протиепідемічних заходів, пожежної безпеки, цивільного
захисту та під час виникнення надзвичайних ситуацій
8.2. Роз’яснюють учням маршрути руху у найпростіше укриття. Проводять
тренувальні пересування учнів колонами по двоє з приміщення класу та
роз’яснюють учням про необхідність рухатися швидко та спокійно, і
перебування в укритті до завершення тривоги.
8.3. Щодня до 9.50 вносять інформацію про відсутніх учнів та причини їхньої
відсутності у зведену таблицю.
8.4. Проводять постійний моніторинг залученості учнів до навчання (очного та
дистанційного) і проводять систематичну комунікацію з учнями і батьками.
8.5. Надають батькам та особам, які їх замінюють, рекомендації щодо
роз’яснення дітям правил безпечної поведінки в умовах воєнного часу, щоб вони

14

усвідомлювали важливість цього процесу та адаптувалися до цієї необхідності
(див. нижче інструкції).
Вчителі-предметники:
8.6. Перед початком уроку усі матеріали уроків, як очних, так і дистанційних,
розміщують на стіні освітньої платформи, щоб діти мали можливість, за
потреби, ними користуватися для засвоєння навчального матеріалу.
8.7. На початку уроку проводять перевірку присутніх учнів на уроці.
8.8. При сигналі «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» сповіщають учнів про загрозу і
припиняють урок (у дистанційному форматі також, нагадавши про правила
безпеки визначені сім’єю).
8.9. Організовують пересування учнів колонами по двоє з приміщення класу та
допомагають учням швидко та спокійно рухатися відповідно до визначених
маршрутів руху, які розміщені навидноті у кожному навчальному приміщенні, в
укриття, і перебувають там до завершення тривоги.
8.10. В укритті проводять перекличку учнів і повідомляють черговому
адміністратору про дітей, які не дісталися укриття.
8.11. Під час організованого перебування учнів на подвір’ї закладу при сигналі
оповіщення «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» направляють швидкий рух дітей до
укриття.
8.12. Здійснюють необхідну психологічну підтримку, заходи для комфортного та
спокійного перебування учнів в укритті.
8.13. Після відбою тривоги учасники освітнього процесу повертаються з укриття
до класних приміщень та продовжують процес навчання відповідно до розкладу
занять.
8.14. Під час сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» не відпускають учнів додому
навіть на прохання батьків, щоб не наражати їх на небезпеку під час повітряної
тривоги.
8.15. На початку першого уроку та за 5 хвилин до закінчення останнього уроку
нагадують учням про правила поведінки під час сигналу цивільного захисту
«ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» у школі та на шляху додому.
8.16. Для швидкого надання медичної допомоги залучають медичного
працівника ліцею. У разі необхідності самостійно надають першу домедичну
допомогу.
ПОРЯДОК ДІЙ керівників гуртків і секцій у разі ввімкнення сигналу
«Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення
8.17. При проведенні занять в очному форматі у разі ввімкнення сигналу
«Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення освітній процес
призупиняється.
8.18. Учасники освітнього процесу швидко та організовано прямують відповідно
до визначених маршрутів руху, які розміщені на видноті у кожному навчальному
приміщенні, у найпростіше укриття, яке знаходиться у підвальному приміщенні
школи, і перебувають там до завершення тривоги.
8.19. Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення повинні
перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього

15

процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до
найближчого укриття.
8.20. Після відбою тривоги учасники освітнього процесу повертаються до
приміщень та продовжують процес навчання, дотримуючись розкладу з
урахуванням необхідного корегування.
8.21. Учні виконують усі вказівки керівника чи іншої особи, яка організовує
перебування дітей в укритті, та залишаються в захисній споруді весь період
повітряної тривоги. Перебування поза межами укриття може загрожувати життю
та здоров’ю учасників освітнього процесу. Щоб не наражати дитину на
небезпеку під час повітряної тривоги, керівник не має права відпустити дитину
додому навіть на прохання батьків.
VIII. ТЕРМІН ДІЇ
8.1. Правила, укладені на 2023-2024 н.р., набирають чинності з моменту
затвердження наказом по ліцею і діють до укладення нових або перегляду цих
Правил.
8.2. У разі реорганізації закладу Правила зберігають чинність протягом строку,
на який їх укладено або можуть бути переглянуті за згодою колективу.
8.3. У разі ліквідації закладу Правила зберігають чинність протягом усього
строку проведення ліквідації.
8.4. У разі зміни роботодавця чинність Правил зберігається протягом строку
його дії, але не більше одного року.